فعال سازی Safe mode یا حالت ایمن در اندروید

3.3
(4)

معمولا زمانی که گوشی شما روشن است ، بسیاری از برنامه هایی که نصب کرده اید ، در پس زمینه آن در حال فعالیت هستند بدون آنکه شما از این موضوع اطلاع داشته باشید .

این فعالیت در پس زمینه در بسیاری از موارد ، ضروری است . برای مثال نرم افزارهای پیام رسان مانند واتساپ باید همیشه در حال فعالیت باشند تا به محض دریافت پیام و یا تماس صوتی و تصویر از کسی ، به شما اطلاع دهند. در صورتی که این برنامه ها به صورت کامل از کار بیافتند مطمئنا نمی توانند به صورت زنده ، این اطلاعات را برای شما نشان دهند.

این فعالیت کردن برنامه ها در پس زمینه گوشی در برخی از موارد نیز می تواند مشکل آفرین باشد.زمانی که گوشی شما کند می شود و یا هنگ می کند ، همیشه مشکل سخت افزاری ندارید و ممکن است برنامه ای در گوشی شما وجود دارد که فعالیت آن در پس زمینه ، باعث بروز این مشکل شده است.

در این صورت بهترین روش برای یافتن مشکل ، استفاده از حالت ایمن اندروید و یا Safe mode است . در حالت Safe mode ، تمام فعالیت های پشت پرده نرم افزارها متوقف می شود.

حالت Safe mode چیست و چگونه کار می کند ؟

در حالت Safe mode ، تمام فعالیت های پشت پرده  برنامه های نصب شده شما متوقف می شود. در واقع حالت ایمن اندروید ، مشکل گوشی را حل نمی کند ولی به مشکل یابی آن کمک می کند.

در صورتی که در حالت Safe mode ، تمام مشکلات گوشی حل می شود و کارکرد آن بهتر می شود به این معنی است که گوشیتان مشکل سخت افزاری ندارد و یکی از برنامه هایی که نصب کرده اید ، مشکل ساز شده است .

البته پیدا کردن نرم افزاری که مشکل ایجاد کرده است همیشه هم راحت نیست چرا که هیچ راه سریعی برای پیدا کردن آن وجود ندارد و شما باید به صورت دستی و تک به تک آنها را غیر فعال کرده و رفع شدن مشکل در حالت عادی گوشی را بررسی کنید.

برای راحت تر شدن کار می توانید لیستی از برنامه هایی که احتمال خرابی آنها کم است را تهیه کرده و فقط برنامه های ناشناخته را غیر فعال کنید.

نحوه فعال سازی حالت Safe mode در اندروید
نحوه فعال سازی حالت Safe mode در اندروید

نحوه فعال سازی حالت Safe mode در اندروید

همیشه توصیه می شود قبل از فعال سازی حالت ایمن اندروید ، یکبار گوشیتان را خاموش و روشن کنید. بسیاری از مشکلات گوشی با خاموش روشن کردن آن حل می شود.

اگر بعد از خاموش روشن کردن گوشی ، مشکل باز هم وجود داشت می توانید با استفاده از روش زیر حالت ایمن اندروید را فعال کنید.

  •  گوشی را خاموش کنید
  • بعد از خاموش شدن کامل گوشی دکمه پاور (دکمه خاموش و روشن) گوشی را نگه داشته و همزمان انگشت خود را بر روی صفحه نمایش گوشی فشار دهید و نگه دارید
  • در منویی که ظاهر می شود ، با استفاده از دکمه های بالا و پایین بردن صدا ، گزینه Reboot to safe mode را انتخاب کنید.
  • گوشی دوباره راه اندازی می شود و عبارت safe mode در صفحه نمایش داده می شود.

توجه داشته باشید که وارد شدن به حالت safe mode می تواند در گوشی های مختلف متفاوت باشد. برای مثال بسیاری از گوشی های سامسونگ با نگه داشتن دکمه پاور و دکمه home به صورت همزمان ، وارد حالت safe mode می شوند.

برای فعال سازی حالت ایمن در گوشی های قدیمی و گوشی هایی که با روش بالا وارد safe mode نمی شوند می توانید از این روش استفاده کنید :

گوشی را روشن کرده و بعد از روش شدن کامل گوشی ، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید . در منویی که ظاهر می شود ، گزینه restart را فشار داده و نگه دارید . گوشی خاموش شده و به حالت safe mode وارد خواهد شد.

برخی از گوشی ها نیز با نگه داشتن همزمان دکمه پاور و دکمه افزایش صدای گوشی (زمانی که گوشی خاموش است) وارد حالت ایمن می شوند.

اگر در حالت safe mode باز هم مشکل وجود داشته باشد چه کنم ؟

معمولا اگر مشکلی در برنامه های شما وجود داشته باشد ، با وارد شدن به حالت ایمن ، مشکل رفع می شود. ولی اگر مشکل همچنان وجود دارد ، می توانید گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

بسیاری از مشکلات گوشی با این روش رفع می شود ولی توجه داشته باشید که تمام اطلاعات و فایل های شما از گوشی حذف خواهند شد و قبل از اینکار باید یک نسخه بک آپ از اطلاعات ضروری خود تهیه کرده باشید .

در صورتی که با استفاده از گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه نیز مشکل شما رفع نشود ، باید گوشی را به متخصص بسپارید .

چطور از safe mode خارج شوم ؟

برای خارج شدن از حالت ایمن ، فقط کافیست گوشی را یک بار خاموش و روشن کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

لطفا ستاره بدید. ستاره سمت چپ بیشترین امتیاز است .

میانگین : 3.3 / 5. جمع آراء: 4

اولین نفری باشید که رای می دهید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. سالم مظلوم می گوید

    خیلی خوب عالي متشکرم از همه سازنده ممنونم

  2. جیمل می گوید

    اصلا خاموش نمیشه