آموزش بازیابی عکس های پاک شده اندروید – ریکاوری عکس

3.1
(27)

اگر به اشتباه عکسی را از گوشی اندرویدی حذف کرده باشید ، ممکن است بتوانید با استفاده از روش هایی که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهند شد ، عکس ها را بازیابی کنید .

ممکن است گوشی دچار مشکل شده است و مجبور به بازگردانند گوشی به تنظیمات کارخانه شده اید. یا ممکن است مچ همسرتان را گرفته اید و او گوشی را از شما گرفته و عکس ها و اسکرین شات های مورد نظر را پاک کرده است 🙂 یا ممکن است کودک شما زمانی که در حال بازی کردن با گوشی بوده است ، به اشتباه عکس هایتان را حذف کرده است .

در هر صورت برای بازگرداندن عکس های حذف شده در اندروید چند روش وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود . ولی ابتدا بهتر است بدانیم که :

چطور می توان از حذف شدن عکس ها در اندروید جلوگیری کرد ؟

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است . توصیه می کنیم در صورتی که عکس های مهمی در گوشی دارید که در صورت حذف شدنشان دچار مشکل می شوید ، از یکی از روش های پشتیبانی گیری استفاده کنید.

یکی از راحت ترین روش های پشتیبانی گیری از عکس های گوشی اندرویدی این است که یک کارت حافظه داشته باشید که عکس ها را به آن منتقل کرده و از گوشی جدا کنید.

یا می توانید گوشی را به کامپیوتر وصل کرده و یک نسخه از تصاویر مهم آن را در کامپیوتر ذخیره کنید.

همچنین برنامه هایی وجود دارند که می توانند به صورت خودکار و منظم از فایل های شما در فضای ابری موجود در اینترنت بک آپ تهیه کنند. برای استفاده از این روش ، نیاز به اینترنت خواهید داشت.

Google Photos نیز به شما این امکان را می دهد که بتوانید عکس هایی تا کیفیت 16 مگاپیکسل را در فضای ابری گوگل ذخیره کنید.

نحوه بازگرداندن عکس ها از طریق فضای ابری

در صورتی که از برنامه های پشتیبانی گیری از عکس ها در فضای ابری استفاده می کنید جای نگرانی نیست و با حذف شدن تصویر از گوشی شما ، عکس ها در فضا ابری حذف نمی شوند.

فقط کافی است وارد برنامه مورد استفاده شده و گزینه ریستور را انتخاب کنید . همچنین می توانید برنامه Google Photos را باز کرده و از منوی تنظیمات ، گزینه Export> Save to device را انتخاب کنید.

عکس های حذف شده ، تا 60 روز از طریق Google Photos قابل برگرداندن هستند. Google Photos نیز دارای سطل زباله است و کافیست وارد آن شده و بر روی هر عکسی که می خواهید برگردانید کلیک کرده و نگه دارید و سپس گزینه Restore را انتخاب کنید.

حتی اگر عکس را به اشتباه از فضای ابری نیز پاک کرده باشید ، باز هم می توانید آنرا از سطل زباله فضای ابری بازیابی کنید.

ولی مشکل اصلی زمانی است که از هیچ کدام از روش های پشتیبانی گیری برای عکس ها استفاده نمی کنید. در این صورت می توانید از روش های زیر استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که هیچ تضمینی برای بازگشت تصاویر شما وجود ندارد.

بازگرداندن عکس های حذف شده اندروید از حافظه جانبی (کارت SD)

اگر تصاویر شما در کارت حافظه ذخیره شده باشند ، امید بیشتری برای بازیابی آنها وجود دارد. فقط کافیست کارت حافظه را از گوشی خارج کرده و به کامپیوتر وصل کنید.

با نصب یکی از برنامه های بازیابی فایل در کامپیوتر می توانید تا حد زیادی فایل هایتان را بازیابی کنید. فقط توجه داشته باشید که در صورتیکه تصویر مورد نظر شما بسیار مهم است ، هر چه سریع تر بعد از حذف آن باید نسبت به بازیابی اقدام کنید. بعد از حذف هر تصویری از حافظه ، هر چقدر فایل ها و تصاویر بیشتری در حافظه ذخیره شود ، امکان بازیابی اطلاعات قدیمی تر سخت تر خواهد شد.

از این روش فقط برای حافظه جانبی گوشی می توانید استفاده کنید و برای بازیابی عکس های پاک شده از حافظه داخلی گوشی ، این روش کاربردی ندارد .

یکی از بهترین نرم افزارهای رایگان برای بازگرداندن عکس های پاک شده EaseUS Wizard Recovery Wizard نام دارد که می توانید آن را به صورت رایگان از اینجا دانلود کنید.

روش کار با نرم افزار بازیابی عکس EaseUS Wizard Recovery Wizard

ابتدا کارت حافظه را از گوشی خارج کرده و توسط ریدر به کامپیوتر وصل کنید .EaseUS Wizard Recovery Wizard را که از قبل نصب کرده اید اجرا کنید .در زمان اجرا ، نرم افزار ، تمام پارتیشین های کامپیوتر و همچنین حافظه های جانبی متصل به آن را نشان خواهد داد.

حافظه جانبی را انتخاب کرده و گزینه Scan را کلیک کنید.این نرم افزار در نسخه رایگان فقط می تواند تا 2 گیگ فایل را بازیابی کند. زمان پایان اسکن کارت حافظه بستگی به حجم آن دارد که بین 10 الی 20 دقیقه زمان خواهد برد.

برای افزایش سرعت کار نرم افزار می توانید نوع فایل بازیافتی را محدود کنید. برای این منظور در سمت چپ بر روی منوی Graphics کلیک کرده و فرمت jpg را انتخاب کنید.

روش بازیابی عکس های پاک شده از حافظه گوشی

اگر از تصاویرتان بک آپ تهیه نکرده اید و آنها را روی حافظه خارجی ذخیره نکرده اید ، کار کمی سخت میشود. بازیابی عکس ها از گوشی اندرویدی روت نشده بسیار سخت و در برخی از موارد غیر ممکن است .برخی از برنامه های پولی آنلاین که ادعا می کنند می توانند عکس های پاک شده گوشی اندرویدی را بازیابی کنند در واقع کاری نمی توانند انجام دهند.

بازیابی عکسهای پاک شده اندروید / دانلود برنامه ریکاوری عکس اندروید
بازیابی عکسهای پاک شده اندروید / دانلود برنامه ریکاوری عکس اندروید

یکی از روش هایی که دارید این است که گوشی را روت کنید .اگر بعد از پاک شدن عکس ها ، گوشی را روت کنید احتمال امکان بازیابی تصاویر بسیار کم می شود ولی در برخی از موارد چاره ای نیست .

ولی اگر گوشی قبل از پاک شدن عکس ها روت شده باشد می توانید با نصب برخی از برنامه های اندرویدی ، عکس های پاک شده را بر گردانید.

یکی از برنامه های بازیابی تصاویر حافظه داخلی گوشی اندرویدی DiskDigger Photo نام دارد که می توانید از طریق گوگل پلی آن را دانلود کنید. این نرم افزار عکس ها را به صورت رایگان بازیابی می کند ولی برای بازیابی انواع دیگر فایل ها باید هزینه پرداخت کنید.

نرم افزار را نصب و فعال کرده و دسترسی هایی که در خواست می کند را تایید کنید. سپس برنامه را باز کرده و گزینه Basic Scan یا Full Scan را انتخاب کنید.

حافظه داخلی گوشی را انتخاب کرده و فرمت مورد نظرتان را که معمولا JPG است انتخاب کنید.بعد از بازیابی تصاویر می توانید آنها را مستقیما در حافظه جانبی ذخیره سازی کنید.

ریکاوری عکس های قدیمی پاک شده گوشی
ریکاوری عکس های قدیمی پاک شده گوشی

 

ریکاوری عکس با کیفیت بالا بازیابی عکسهای پاک شده قدیمی
ریکاوری عکس با کیفیت بالا بازیابی عکسهای پاک شده قدیمی

 

ریکاوری عکس موبایل ریکاوری عکسهای پاک شده
ریکاوری عکس موبایل ریکاوری عکسهای پاک شده

نکته :

توجه داشته باشید که برخی از برنامه های اندروید عکس ها را در فضای ابری ذخیره می کنند و وابسته به حافظه داخلی و یا خارجی گوشی نیستند. برنامه هایی مانند تلگرام و اینستاگرام از این نوع هستند. اگر عکسی را در تلگرام و اینستاگرام آپلود کرده اید و گوشی شما فرمت شده است ، نگران تصاویر خود نباشید. با نصب تلگرام و یا اینستاگرام ، تمام تصاویری که بر روی آنها آپلود کرده اید را دوباره مشاهده خواهید کرد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

لطفا ستاره بدید. ستاره سمت چپ بیشترین امتیاز است .

میانگین : 3.1 / 5. جمع آراء: 27

اولین نفری باشید که رای می دهید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظرات
  1. Zahra می گوید

    سلام من دستم خورد و تمام اسکرین شات هام از طریق برنامه junk removel حذف شد باید چیکار کنم تا برگردن؟واقعا چیز مهمی داشتم

    1. سالم مظلوم می گوید

      عالي خیلی خوب دس سازنده درد نکنه ممنونم

  2. محمدرضا می گوید

    سلام یه ناشناس که الانم توحسابمهدوبه همه چی دسترسی داره همه اطلاعاتموبسزقت بردههنوزم توگوشیمه

    1. پیگیر می گوید

      سلام چی شد آخرش تونستی بندازی بیرون یارو رو از گوشیت؟