مقایسه گوشی های سری گلکسی S سامسونگ

5
(1)

گوشی های سری گلکسی S سامسونگ یکی از معروف ترین پرچم داران گوشی های هوشمند سامسونگ در کنار سری Galaxy Note هستند.رایج ترین ویژگی گوشی های هوشمند Galaxy S داشتن صفحه نمایش با وضوح بالا ، اسکنر اثر انگشت و عنبیه و دوربین هایی با وضوح و کیفیت بالاست .

شرکت سامسونگ از سال 2010 تولید سری سامسونگ Galaxy S را آغاز کرد و هر سال مدل های جدیدی از این سری گوشی ها به بازار عرضه می کند و هنوز هم این روند ادامه دارد و خبری از توقف تولید سری اس سامسونگ نیست .

گوشی سامسونگ سری Galaxy Edge نیز از همین مجموعه سری s است که معمولا یک یا دو لبه خمیده دارند.

سامسونگ در سال 2017 مدل های گلکسی S8 و S8 +  و S9 و S9 + را به بازار عرضه کرد. همچنین این شرکت در سال 2019 ، گوشی های هوشمند تاشو خود را به بازار معرفی کرد.

بعد از آن نیز گوشی های هوشمند سری گلکسی S10 ، S10 + و S10e رونمایی شد. در این گروه ، گوشی هوشمند S10e کوچکترین و ساده ترین نوع این سری است و گوشی S10 + ، بزرگترین و پیشرفته ترین گوشی این سری از گلکسی سامسونگ می باشد.

در ادامه این مطلب از سایت آندروید یار، برخی از ویژگی های سری S سامسونگ را بررسی می کنیم .لطفا با ما همراه باشید.

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S10 ، S10 + و S10e

برخی از مشخصات و ویژگی های سامسونگ گلکسی S10 ، S10 + و S10e عبارتند از :

نمایشگر و صفحه نمایش AMOLED 6.1 اینچی (S10) 6.4 اینچی AMOLED (S10 +) ، 5.8 اینچی AMOLED (S10e)
دوربین جلو 10 مگاپیکسل
دوربین عقب لنزهای سه گانه 16 MP ، 12 MP ، 12 MP (S10، S10 +) دو لنز 12 MP (S10e)
نسخه اولیه اندروید 9.0 Pie
نسخه نهایی اندروید مشخص نیست
حدود قیمت از 8,800,000 تا 13,800,000 تومان
تاریخ انتشار مارس 2019

سری Galaxy S10 سامسونگ یک قدم بزرگ از سری قبلی آن یعنی S9 جلوتر است . صفحه نمایش آن نسبت به سری S9 نازک تر است . در لبه های گوشی انحنا وجود دارد.

قیمت سامسونگ گلکسی s10/قیمت گلکسی s10//قیمت سامسونگ s10 پلاس/سامسونگ s10 قیمت/قیمت گوشی سامسونگ s10 پلاس
قیمت سامسونگ گلکسی s10/قیمت گلکسی s10/

همچنین گوشی های هوشمند سری S10 و S10 + در مقایسه با سری S9 ، دارای حسگر اثر انگشت اولتراسونیک است .به این معنی که برخلاف سری های قبلی که برای اسکن اثر انگشت باید ، انگشت خودتان را بر روی سنسور آن قرار می دادید ، این حسگر در سری S10 و S10 + در صفحه نمایش گوشی تعبیه شده است و برای باز کردن قفل گوشی کافی است انگشت خودتان را بر روی هر نقطه از صفحه نمایش قرار دهید.

گوشی s10 plus/ / قیمت گلکسی اس ۱۰ پلاس/ گلکسی s10 پلاس
قیمت گلکسی اس ۱۰ پلاس

یکی دیگر از ویژگی های جالب گوشی S10 و S10 + داشتن شارژر بی سیم است .گوشی های سری S10 با حافظه داخلی 125 گیگا بایتی و یا 512 گیگابایتی و رم 8 گیگا بایتی عرضه می شود. در حالی که سری S10 + دارای حافظه داخلی 1 ترابایتی و رم 12 گیگابایتی است .

دوربین اصلی در سری گوشی های S10 و S10 + دارای سه لنز می باشد که برای گرفتن عکس های معمولی بسیار با کیفیت و تله فوتو ، بسیار مناسب و پر قدرت است .

دوربین اصلی در سری گوشی های S10 و S10 + دارای سه لنز می باشد
دوربین اصلی در سری گوشی های S10 و S10 + دارای سه لنز می باشد

سری S10e دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی و دارای همان میزان حافظه و رم سایر مدل های سری S10 می باشد. سری S10e بجای سه دوربین در عقب گوشی ، دارای دو دوربین است و این سری از گوشی های سامسونگ فاقد حسگر اثر انگشت بر روی صفحه نمایش است و حسگر آن مانند سری های قبلی می باشد.

قیمت گلکسی اس ۱۰ پلاس در ایران/گلکسی اس 10 پلاس/قیمت گوشی s10 plus/قیمت سامسونگ s10 پلاس
گلکسی اس 10 پلاس
  •  حسگر اثر انگشت اوتراسونیک : گفته می شود این سری از حسگرهای اثر انگشت که در تمام بخش های صفحه نمایش گوشی سری Galaxy S10  (بجز S10e) قابل استفاده است ، نسبت به نسخه های قبلی امن تر و دقیق تر است .حسگر اثر انگشت اوتراسونیک از طریق امواج صوتی اقدام به اسکن اثر انگشت می کند. (دقیقا مانند دستگاه سونگرافی)
  • قابلیت شارژ بی سیم : سری S10 گوشی های هوشمند سامسونگ از فناوری شارژ بی سیم Qi استفاده می کند و این شارژر علاوه بر گوشی می تواند سایر لوازم جانبی سازگار مانند Galaxy Watch Active و Samsung Buds را نیز شارژ کند.
  • دوربین Tri Rear (فقط S10 و S10 +):دوربین اصلی این سری از گوشی ها دارای لنز فوق العاده گسترده و قدرتمند با دید پانورامای 123 درجه می باشد که می تواند عکس های فوق العاده ای بگیرد.
  • اینترنت 5G : گوشی های سری S10 از اینترنت 5G پشتیبانی می کنند.

ویژگی های سامسونگ گلکسی S9 و S9 +

گوشی های هوشمند سامسونگ گلکسی S9 و S9 + بسیار به سری قبلی یعنی S8 و S8 + شبیه هستند.در گوشی های گلکسی S9 و S9 + از صفحه نمایش Infinity استفاده شده است و سنسور اثر انگشت در این سری از گوشی ها در عقب گوشی قرار دارد.

سامسونگ s9 قیمت/قیمت سامسونگ s9 پلاس/قیمت گوشی s9 سامسونگ/قیمت گوشی سامسونگ s9 پلاس
سامسونگ s9 قیمت

حدود قیمت این گوشی ها از 7,365,000 تا 8,500,000 تومان می باشد.

دوربین جلوی گلکسی S9 و S9 + دقیقا مانند دوربین جلوی S8 و S8 + بوده ولی دوربین عقب در S9 + دارای لنز دوگانه است .همچنین در زمان فیلم برداری ، امکان جدیدی به این سری اضافه شده است که می تواند حداکثر 960 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند.

S9 و S9 + از جدیدترین تراشه Snapdragon 845 Qualcomm استفاده می کنند.S9 و S9 + مانند سری 8 ، کاملا ضد آب بوده و در برابر گرد و غبار مقاوم است.

S9 و S9 + از جدیدترین تراشه Snapdragon 845 Qualcomm استفاده می کنند
S9 و S9 + از جدیدترین تراشه Snapdragon 845 Qualcomm استفاده می کنند

 

S9 و S9 + دارای جک هدفون بوده و از کارتهای حافظه خارجی microSD پشتیبانی می کند. همچنین سری 9 گوشی های سامسونگ از حالت شارژ سریع و شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند.

S9 و S9 + دارای جک هدفون بوده و از کارتهای حافظه خارجی microSD پشتیبانی می کند
S9 و S9 + دارای جک هدفون بوده و از کارتهای حافظه خارجی microSD پشتیبانی می کند

سنسور اثر انگشت در پشت گوشی و زیر لنز دوربین عقب قرار دارد .سری 9 گوشی های سامسونگ دارای بلندگوهای استریو است و رابط کاربری Samsung Experience جانشین رابط کاربری TouchWiz شده است .

سنسور اثر انگشت در پشت گوشی و زیر لنز دوربین عقب قرار دارد
سنسور اثر انگشت در پشت گوشی و زیر لنز دوربین عقب قرار دارد

سیستم عامل این سری از گوشی های سامسونگ از ویژگی جدید 3D Emoji بهره می برند که شبیه ویژگی های Animoji آیفون X است .

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی S8 و S8 +

دوربین عقب 12 مگاپیکسل
دوربین جلو  8 مگاپیکسلی
صفحه نمایش  Quad HD + Super AMOLED با وضوح 2960×1440
نسخه اندروید Android 7.0 Nougat
انحنا در لبه های گوشی دارد
اسکنر عنبیه برای باز کردن قفل دستگاه دارد
حدود قیمت از 6,245,000 تا 6,789,000 تومان

سامسونگ گلکسی S8 و S8 + تفاوت بسیار کمی با یکدیگر دارند.فبلت S8 + دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی است در حالی که s8 صفحه نمایش 5.8 اینجی دارد. همچنین PPI در این دو گوشی 570 در مقابل 529 می باشد.

قیمت سامسونگ s8 پلاس/قیمت گوشی s8 پلاس/s8 قیمت/قیمت گلکسی اس 8 پلاس/قیمت گوشی s8 پلاس ۲۰۱۸
سامسونگ s8 پلاس

این سری از گوشی های سامسونگ کمی شبیه به سری قبلی Galaxy S7 Edge می باشند.

سایر ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی S8 و S8 + عبارتند از :

  •  از بلوتوث سری 5 پشتیبانی می کنند که به شما امکان می دهد که فایل های خودتان را به صورت همزمان به چندین دستگاه مختلف ارسال کنید.
  • صفحه نمایش آن همیشه روشن است و زمان ، تاریخ و اعلان های خوانده نشده را حتی زمانی که از گوشی استفاده نمی کنید ، نشان همی دهند.
  • این گوشی با استفاده از دستار مجازی سامسونگ Bixby ، به دستورات صوتی شما پاسخ می دهد .
  • امکان استفاده از حافظه خارجی microSD تا حجم 256 گیگابایت را دارد .
  • ضد آب و ضد گرد و غبار است .
گوشی سامسونگ گلکسی S8 و S8 +
گوشی سامسونگ گلکسی S8 و S8 +

ویژگی های سامسونگ گلکسی S7

صفحه نمایش  5.1  Super AMOLED
وضوح تصویر 1440 x 2560 @ 577ppi
دوربین جلو 5 مگا پیکسل
دوربین عقب 12 مگاپیکسل
نوع شارژر میکرو USB
Android 6.0 Marshmallow
تاریخ انتشار مارس 2016

سامسونگ گلکسی S7 نیز برخی از ویژگی های سری 6 را با خود دارد مانند اسلات کارت microSD ، ضد آب نبودن و اینکه باتری قابل تعویض توسط خود شما نیست و در داخل گوشی قرار دارد و فقط تعمیر کار می تواند باطری آن را تعویض کند.

فبلت سامسونگ گلکسی نوت 7 به دلیل اینکه سابقه انفجار باطری دارد ، از طرف شرکت های هواپیمایی ممنوع شده بود تا اینکه شرکت سامسونگ باطری آن را ایمن تر کرد.

فبلت سامسونگ گلکسی نوت 7  مانند سری S6 دارای بدنه فلزی و شیشه ای است و استعداد بالایی برای لکه دار شدن دارد. این سری از گوشی های سامسونگ از درگاه شارژر میکرو یو اس بی پشتیبانی می کند و نمی توانید برای شارژ آن از شارژهای قدیمی تر مانند پورت Type-C استفاده کنید.

نمایشگر گوشی سری S7 همیشه روشن است و ساعت ، تقویم و اعلانات گوشی را حتی در زمان استراحت نیز نشان می دهد.سامسونگ Galaxy 7 Edge نیز در همین گروه قرار دارد .Galaxy 7 Edge چند ویژگی خاص بیشتر از سایر گوشی های این سری دارد. مانند 10 میانبر بیشتر برای برنامه ها ، مخاطبین و عملکردها و …

ویژگی ها و مشخصات سامسونگ گلکسی اس 6

صفحه نمایش 5.1 در Super AMOLED
وضوح 2،560×1،440 @ 577ppi
دوربین جلو 5 مگاپیکسل
دوربین عقب 16 مگاپیکسل
وع شارژر میکرو USB
Android 5.0 Lollipop
نسخه نهایی اندروید 6.0 Marshmallow

 

گلکسی S6 با دارا بودن بدنه شیشه ای و فلزی ، یک قدم از گوشی های سری قبل جلوتر است .همچنین صفحه لمسی آن حساسیت بسیار بالایی دارد تا حدی که ادعا می شود حتی با دستکش نیز می توانید از آن استفاده کنید.

دکمه صفحه اصلی و حسگر اثر انگشت در سری اس 6 جابجا شده است و نسبت به اس 5 بسیار بهتر و قابل دسترس تر است .باتری S6 نیز قابل دسترس برای کاربر نیست و همچنین مانند سری S5 ، این سری از گوشی های سامسونگ ، ضد آب و ضد گرد و غبار نیستند.

در گوشی های سری S6 سامسونگ ، دوربین عقب کمی بیرون زده است . صفحه نمایش S6 به اندازه صفحه نمایش S5 می باشد ولی رزولوشن بالاتری دارد.

  •  اسکنر اثر انگشت با دکمه خانه ترکیب شده است .
  • با دوبار فشار دادن دکمه خانه ، دوربین فعال می شود حتی اگر گوشی قفل شده باشد .
  • با Samsung Pay سازگاری دارد

 مشخصات سامسونگ گلکسی S5

صفحه نمایش 5.1 در Super AMOLED
وضوح تصویر 1080 x 1920 @ 432ppi
دوربین جلو 2 مگاپیکسل
دوربین عقب 16 مگاپیکسل
نوع شارژر میکرو USB
نسخه اولیه اندروید 4.4 KitKat
نسخه نهایی اندروید 6.0 Marshmallow

سامسونگ گلکسی S5 نسبت به گلکسی اس 4 تغییرات کوچکی دارد مانند دوربین عقب با وضوع بالاتر و صفحه نمایش کمی بزگتر .حسگر اثر انگشت در سامسونگ گلکسی S5 بر روی صفحه نمایش قرار دارد و استفاده از آن کمی مشکل است .

سامسونگ گلکسی S5 از نظر ظاهری کاملا شبیه s4 است و بدنه ای پلاستیکی دارد و پشت گوشی کاملا مستعد لکه دار شدن است به طوری که حتی جای انگشتان کاربر بر روی آن می ماند.

  •  در این گوشی حسگر اثر انگشت می تواند اثر سه انگشت متفاوت را ذخیره کرده و برای باز کردن قفل گوشی از هر سه انگشت می توان استفاده کرد.
  • با USB 3.0 سازگار است که برای شارژ سریع تر و انتقال اطلاعات با سرعت بیشتر مناسب است .
  • می تواند به صورت HD و با کیفیت 4K فیلم برداری کند.

این گوشی زمانی که در حالت صرفه جویی انرژی قرار می گیرد ، اکثر اتصالات را غیر فعال می کند و صفحه نمایش تقریبا به رنگ خاکستری در میاید . همچنین دارای سنجش ضربان قلب است که با فلاش گوشی هماهنگ شده است و کافی است تا انگشت خودتان را بر روی فلاش گوشی فشار دهید تا ضربان قلب شما ثبت شود.

مشخصات گوشی Samsung S4

صفحه نمایش 5 اینچی Super AMOLED
وضوح تصویر (رزولوشن) 1080 x 1920 @ 441ppi
دوربین جلو (سلفی) 2 مگا پیکسل
دوربین عقب 13 مگاپیکسل
نوع شارژر میکرو USB
نسخه اولیه اندروید 4.2
نسخه نهایی 5.0 Marshmallow

سامسونگ گلکسی S4 با یک ارتقاء بزرگ به سری قبل یعنی S3 ، دوربین عقب را از 8 مگا پیکسل به 13 مگاپیکسل ارتقا داده است . دوربین جلو نیز از 1.9 مگاپیکسل به 2 مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده است .

سامسونگ گلکسی S4 دارای پردازنده 4 هسته و صفحه نمایش 5 اینچی است و از حالت تقسیم صفحه نمایش به چند پنجره مختلف نیز پشتیبانی می کند.

سامسونگ گلکسی S4 این امکان را به کاربر می دهد که بدون باز کردن قفل گوشی به برخی از امکانات آن مانند اعلان ها و دوربین دسترسی داشته باشد .

این گوشی نیز دارای بدنه پلاستیکی می باشد و تقریبا از لحاظ بدنه ضعیف است .ضد آب و ضد گرد و غبار نیست و از حافظه جانبی microSD پشتیبانی می کند.

ویژگی های مشخصات Samsung Galaxy S3 (Galaxy S III)

صفحه نمایش 4.8 در Super AMOLED
وضوح 1،280×720 @ 306ppi
دوربین جلو 1.9 MP
دوربین عقب 8 مگاپیکسل
نوع شارژر میکرو USB
نسخه اولیه آندروید 4.0
نسخه نهایی Android: 4.4 KitKat

 

سامسونگ Galaxy SIII که با نام اس تری معروف است یکی از قدیمی ترین گوشی های سری اس سامسونگ محسوب می شود. اس تری دارای بدنه پلاستیکی است و ضد آب و ضد گرد و غبار نیست . باتری آن قابل دسترس بوده و از حافظه جانبی microSD پشتیبانی می کند .

این مطلب چقدر مفید بود؟

لطفا ستاره بدید. ستاره سمت چپ بیشترین امتیاز است .

میانگین : 5 / 5. جمع آراء: 1

اولین نفری باشید که رای می دهید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.